Leśna Kolejka wąskotorowa Hajnówka-Topiło
Leśna Kolejka Wąskotorowa Hajnówka-Topiło, zbudowana w Puszczy Białowieskiej w latach 1916–1957, początkowo służyła do transportu drewna. Budowę rozpoczęli Niemcy w czasie I wojny światowej, korzystając z pracy jeńców. Sieć torów osiągnęła 360 km długości, a kolejka miała 24 parowozy.
W okresie międzywojennym i po II wojnie światowej służyła transportowi drewna dla przemysłu, przewożąc do 200 tys. m³ drewna rocznie. W 1974 r. parowozy zastąpiono lokomotywami spalinowymi V10C. Z czasem, z powodu rosnącej roli transportu samochodowego, kolejkę stopniowo ograniczano, aż w 1991 r. przekształcono ją w atrakcję turystyczną na trasie Hajnówka–Topiło.
Kolejka kursuje na tej 11-kilometrowej trasie oraz na 6-kilometrowej do Doliny Rzeki Leśnej. Latem oferuje regularne przejazdy, a także specjalne wydarzenia, jak zainscenizowane napady dla grup. Przewozi kilkanaście tysięcy pasażerów rocznie, korzystając głównie z lokomotyw V10C.